Welkom op onze FAQ pagina. Op deze pagina geven we een overzicht van de meestgestelde vragen en bijbehorende antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen of kom je er niet uit? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag verder.


Kies een onderwerp om naar de betreffende sectie met vragen en antwoorden te gaan.

Ik heb een vraag over...

Bestellen

Betalen

Levertijden

Verzenden

Retourneren

Klachten & Garanties

Inspiratie

Wie zijn jullie

Overig


Bestellen

Hoe kan ik bij jullie bestellen?
Je kunt bij ons bestellen door de gewenste artikelen te verzamelen in het winkelwagentje en vervolgens op het winkelwagentje te klikken en af te rekenen.

Hebben jullie ook een winkel?
Nee, wij hebben geen winkel of showroom waar je kunt komen winkelen. Wij verkopen uitsluitend online.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, na het afronden van het bestelproces ontvang je van ons een bevestiging per mail. Heb je na 15 minuten nog geen bevestiging ontvangen? Kijk dan eerst in het mapje spam of ongewenste mail in je mailbox. Staat het daar ook niet bij? Neem dan voor de zekerheid even contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Als wij jouw bestelling nog niet hebben overgedragen aan de vervoerder dan kun jij jouw bestelling nog annuleren. Neem daarvoor even contact met ons op via info@bejeacmu.nl. Hebben wij de bestelling al wel overgedragen aan de vervoerder dan kun je de bestelling gratis retourneren.

Ik ben iets vergeten te bestellen kan ik het nog toevoegen?
In principe is het nog mogelijk om iets aan je bestelling toe te voegen zolang de bestelling nog niet is overgedragen aan de vervoerder. Neem daarvoor even contact met ons op via info@bejeacmu.nl. Let op! Hierdoor kan de levering van het pakket wel vertraging oplopen.

Help ik heb het verkeerde artikel besteld!
Geen paniek! Zolang het pakket nog niet is overgedragen aan de vervoerder kunnen wij de bestelling nog aanpassen. Neem hiervoor even contact met ons op via info@bejeacmu.nl. Let op! Hierdoor kan de levering van het pakket wel vertraging oplopen. Is het pakket al verzonden dan kunnen wij de bestelling helaas niet meer aanpassen. Wel kun je het artikel kosteloos omruilen.

 


Betalen

Kan ik bij jullie met iDeal betalen?
Ja, je kunt via onze payment provider Klarna met iDeal betalen. iDeal is alleen beschikbaar voor klanten met een Nederlandse bankrekening

Kan ik bij jullie achteraf betalen?
Ja, Klarna geeft je de mogelijkheid om nu te bestellen en binnen 14 dagen te betalen. Bedenk wel dat het niet betalen van de factuur extra kosten met zich meebrengt. Helaas wordt deze optie nu alleen nog aangeboden voor consumenten uit Nederland.

Klarna heeft herinneringskosten in rekening gebracht!
Bij het kiezen voor achteraf betalen ben je akkoord gegaan met de voorwaarden van Klarna. Bij het uitblijven van de betaling ontvang je van Klarna een eeste herrinnering en krijg je alsnog de kans om binnen 14 dagen te betalen. Blijft ook nu de betaling uit, dan brengt Klarna € 13,50 herinneringskosten in rekening. Verzuim je ook te betalen na de tweede herinnering dan zal Klarna een incassoprocedure opstarten.

Klarna heeft incassokosten in rekening gebracht!
Bij het kiezen voor achteraf betalen ben je akkoord gegaan met de voorwaarden van Klarna. Na het verstrijken van de betaaltermijn heeft Klarna minimaal twee herinneringen verzonden en je de kans gegeven het bedrag alsnog te betalen. Blijft de betaling uit dan zal Klarna een incassoprocedure opstarten. Voor incassokosten geldt een wettelijk minimum van € 40,00.

Kan ik een betaalafspraak maken?
Heb je gekozen voor achteraf betalen? Dan ben je een overeenkomst aangegaan met Klarna en dien je de overeengekomen afspraken na te komen. Indien er betaalproblemen zijn dan dien je contact op te nemen met Klarna. bejeacmu kan hier helaas niet in bemiddelen.

Kan ik met mijn creditcard betalen?
Ja, het is mogelijk om te betalen met een Visa of Mastercard.

Ik zie éénmalige machtiging staan, hoe werkt dat?
Tijdens het afrekenproces vul je een digitaal machtigingsformulier in waarmee je Klarna een éénmalige machtiging geeft om geld van jouw rekening te incasseren. Klarna schrijft het bedrag binnen vijf dagen van jouw rekening af. Als je het niet eens bent met deze afschrijving dan kun je binnen 8 weken na afschrijving contact opnemen met jouw bank. Houd er wel rekening mee dat de vordering van Klarna daarmee niet vervalt. Het bedrag is nog steeds opeisbaar. Deze manier van betalen is alleen beschikbaar voor Nederlandse consumenten.

Betaal nu optie voor buitenlandse klanten
Voor klanten buiten Nederland is er de betaal nu optie van Klarna. Klarna maakt gebruik van sofort banking om snel en eenvoudig via jouw eigen veilige bankomgeving de betaling af te ronden. Deze manier van betalen is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Bancontact/Mister Cash.

Kan ik de bestelling ook contant betalen?
Wij hebben helaas geen winkel of showroom die je kunt bezoeken. Het is helaas dan ook niet mogelijk om jouw bestelling op te halen en contant te betalen tenzij hier vooraf uitdrukkelijk andere afspraken over zijn gemaakt.


Levertijden

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Alle producten in onze webshop worden uit voorraad geleverd. Heb je op een werkdag voor 15:00 uur besteld & betaald? Dan wordt jouw bestelling dezelfde dag nog verzonden en heb je het in 99% van de gevallen de volgende werkdag al in huis. Voor België geldt een gemiddelde levertijd van 2 werkdagen. Voor andere landen binnen Europa geldt dat het pakket doorgaans binnen 7 werkdagen wordt bezorgd.

Help ik heb mijn bestelling niet ontvangen!
Geen paniek! Kijk eerst even via de track and trace gegevens of jouw bestelling misschien bij de buren is bezorgd of op een PostNL pakketpunt in de buurt. Niet? Neem dan even contact met ons op via info@bejeacmu.nl. Wij zullen dan contact opnemen met PostNL om een onderzoek te starten naar de verblijfplaats van jouw bestelling! Kan PostNL niet direct helpen? Dan sturen wij alvast een nieuwe zending naar je op zodat je er niet nog langer op hoeft te wachten.

Wie is de vervoerder?
Voor de bezorging van de bestellingen maken wij gebruik van de diensten van PostNL. Bij aflevering in het buitenland kan PostNL kiezen voor uitbesteding een lokale partij zoals bijvoorbeeld Bpost in België.

Kan ik mijn pakket volgen?
Ja, dat is mogelijk! Aan elke zending is een track and trace nummer verbonden. Door middel van de track and trace gegevens kun je het pakketje volgen en zien binnen welk tijdvak de bezorger bij jou aan de deur komt. Gaat het om een brievenbuspakje met track and trace? Dan kun je zien op welke dag het pakje bij jou in de brievenbus zal worden afgeleverd.


Verzenden

Hoe hoog zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland zijn € 2,95 inclusief BTW. Bij een orderwaarde vanaf € 25,00 is de verzending gratis. Voor verzending naar het buitenland berekenen wij € 5,95 inclusief BTW aan verzendkosten en is de verzending gratis bij een orderwaarde vanaf € 75,00.

Kan ik mijn bestelling aangetekend of verzekerd laten verzenden?
Goed nieuws! Al onze zendingen zijn standaard verzekerd tegen schade en diefstal. Het is dan ook niet nodig om jouw bestelling extra te verzekeren. Wij dragen het risico tot het moment dat het pakket door jou of een gemachtigde derde in ontvangst is genomen.

Wie is de vervoerder?
Voor de bezorging van de bestellingen maken wij gebruik van de diensten van PostNL. Bij aflevering in het buitenland kan PostNL kiezen voor uitbesteding een lokale partij zoals bijvoorbeeld Bpost in België.

Kan ik mijn pakket volgen?
Ja, dat is mogelijk! Aan elke zending is een track and trace nummer verbonden. Door middel van de track and trace gegevens kun je het pakketje volgen en zien binnen welk tijdvak de bezorger bij jou aan de deur komt. Gaat het om een brievenbuspakje met track and trace? Dan kun je zien op welke dag het pakje bij jou in de brievenbus zal worden afgeleverd.

Mijn land staat niet in het beschikbare rijtje van bestemmingen!
Het kan inderdaad gebeuren dat het land waar jij woont (nog) niet in onze lijst met bestemmingen staat. Neem in dat geval even contact met ons op via info@bejeacmu.nl. Dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.

Kan ik het pakket ook laten bezorgen op mijn werk of een PostNL pakketpunt?
Ja, dat kan! Tijdens het bestelproces kun je kiezen uit verschillende verzendmogelijkheden.

Ik ben niet thuis als de bezorger komt, wat nu?
Geen paniek! Als je niet thuis bent dan zal de bezorger proberen het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet dan laat de bezorger een kaartje achter met instructies. Doorgaans zal de bezorger de volgende werkdag nog een keer proberen het pakket te bezorgen. Lukt het nu weer niet? Dan gaat het pakket naar een PostNL pakketpunt in de buurt. Je kunt het pakket dan daar, op vertoning van een geldig legitimatiebewijs, ophalen.

Mijn pakket is beschadigd aangekomen, wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is alleen de doos beschadigd of is er ook iets met de inhoud van het pakket? Mocht de inhoud van het pakket ook beschadigd zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@bejeacmu.nl onder vermelding van het bestelnummer. We kunnen dan, indien mogelijk, voor vervangende artikelen zorgen.


Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, je mag de bestelling of een gedeelte daarvan zonder opgaaf van reden retourneren. Je kunt hiervoor het modelformulier voor herroeping gebruiken. Meer informatie over het retourbeleid en de voorwaarden kun je hier vinden.

Wat kost het retoursturen?
Het retoursturen is gratis. Wij kunnen na aanmelding van jouw retour per mail een retourlabel toesturen. Deze kun je uitprinten en op het pakket plakken. Beschik je niet over een printer? Dan kun je op het postkantoor een pakketzegel kopen. De kosten hiervoor worden na ontvangst van jouw retourzending vergoed.

Zijn er ook artikelen die ik niet kan retourneren?
Ja, artikelen met een persoonlijk karakter, zoals bijvoorbeeld gegragveerde sieraden nemen wij niet retour. Ook artikelen die we om hygiënische redenen niet retour kunnen nemen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit zijn bijvoorbeeld panty's, kousen en cosmetische producten waarvan de verzegeling verbroken is.

Hoelang is mijn bedenktijd?
Je hebt na ontvangst van jouw bestelling 14 dagen bedenktijd. Binnen deze periode kun je gebruikmaken van het herroepingsrecht. Na aanmelding van jouw retourzending heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd om het pakket retour te sturen.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Wij betalen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de retourzending uit mits de retourzending in ons bezit is.

Hoe betalen jullie uit?
Wij gebruiken uit veiligheidsoverwegingen dezelfde manier als de methode waarvoor jij hebt gekozen bij het afrekenen. Heb je gekozen voor achteraf betalen dan wordt de creditnota verrekend met de factuur. Zo voorkomen we dat het bedrag kan worden uitbetaald op de rekening van iemand anders.

Bewijs van retourneren
Na afgifte van het pakket op een PostNL punt ontvang je een verzendbewijs. Bewaar deze goed! Dit is jouw bewijs dat je het pakket retour hebt gestuurd. Mocht er onverhoopt iets met het pakket gebeuren, dan kun jij bewijzen dat je het pakket hebt afgegeven bij PostNL. Maak je geen gebruik van ons retourlabel? Zorg er dan voor dat je kiest voor een verzendoptie met track and trace. Anders kun jij niet bewijzen dat je het pakket retour hebt gestuurd.

 


Klachten & Garantie

Ik heb een klacht
We vinden het vervelend dat de uitvoering van de overeenkomst niet naar tevredenheid is verlopen. Wij willen je vragen om jouw klacht schriftelijk kenbaar te maken via info@bejeacmu.nl. Samen zullen we naar een passende oplossing zoeken.

Wanneer kan ik een oplossing verwachten?
Soms kunnen wij direct een oplossing bieden, maar in andere gevallen kan het zo zijn dat we bijvoorbeeld eerst contact op moeten nemen met een derde zoals bijvoorbeeld PostNL. In dat geval ontvang je van ons een eerste reactie waarin we een termijn aangeven wanneer je wel een inhoudelijke reactie mag verwachten.

Bemiddeling
Komen we er samen niet uit? Dan heb je de mogelijkheid om de klacht aan te melden voor bemiddeling bij Stichting Webwinkelkeur. Meer informatie over deze procedure en bemiddeling door Stichting Webwinkelkeur kun je hier vinden.

Geschillencommissie
Komen we er ondanks de bemiddeling van Stichting Webwinkelkeur niet uit? Dan kun je de klacht voorleggen aan een onafhankelijke, door Stichting Webwinkelkeur aangestelde, geschillencommissie. De uitkomst hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze commissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.

Het Europees ODR Platform
Ook is er de mogelijkheid om een klacht voor te leggen aan Het Europees ODR Platform.

Heb ik garantie op mijn aankopen?
Ja, wij bieden standaard 1 jaar garantie op onze producten. Meer informatie over de garantie en de voorwaarden kun je hier vinden.


Inspiratie

Hoe kan ik een ontwerp insturen voor jullie inspiratiepagina?
Je kunt een foto van het ontwerp, samen met een korte omschrijving mailen naar info@bejeacmu.nl onder vermelding van inspiratie.

Mag ik een ontwerp van iemand anders insturen?
Nee, dat mag niet. Je mag alleen een ontwerp/beeldmateriaal insturen waarvan jij zelf de rechthebbende bent. Het is niet toegestaan om zonder toestemming een foto met andere personen in te sturen.

Hoe gebruiken jullie mijn ontwerp/beeldmateriaal
Door jouw ontwerp/beeldmateriaal in te sturen geef je ons toestemming om het beeldmateriaal te gebruiken op onze website en social media pagina's. Uiteraard met bronvermelding (naam en eventueel webadres van een blog, etc).

Ik zie een foto van mij op jullie site staan, waarvoor ik zelf geen toestemming heb gegeven.
Dat is niet de bedoeling. We vragen je contact met ons op te nemen via info@bejeacmu.nl, zodat wij dit recht kunnen zetten.

 


Wie zijn jullie

Wij zijn bejeacmu. Onze naam is een samenvoeging van BEads, JEwellery, ACcessories en MUsthaves. bejeacmu is een online verkoper van hobbymaterialen zoals kralen & benodigdheden, kant en klare sieraden & accessoires en de leukste musthaves. De webshop van bejeacmu is in september 2018 geopend en komt voort uit een samenvoeging van beadsandfindings.nl, tijdelijkeoutlet.nl en onze verkoopactiviteiten via Marktplaats & Ebay. bejeacmu is een handelsnaam van beads and findings en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 08201145. Je kunt ons bereiken via e-mail op info@bejeacmu.nl of telefonisch op +31(0)57 87 00 249.


Overig


Mag ik het beeldmateriaal van jullie site kopiëren?
Nee, het eigendomsrecht van het beeldmateriaal op onze website berust bij bejeacmu en haar toeleveranciers. Het is niet toegestaan om zonder schriftelijke toestemming het beeldmateriaal van onze website te kopiëren.

Hoe kan ik mij afmelden van de nieuwsbrief?
Onderaan onze e-mailberichten staat een link waarmee jij je kunt afmelden voor de nieuwsbrief.

Doen jullie aan sponsoring?
Wij doen enkel aan sponsoring in de vorm van het doneren van materiaal. Wij doneren geen geld. Heb jij een leuk project of een goed doel? Dan kun je schriftelijk een sponsorverzoek indienen door een mailtje te sturen naar info@bejeacmu.nl onder vermelding van sponsoring. Wellicht kunnen wij je helpen met een donatie in de vorm van materiaal.

Wat is een bejeacmu VIP Card?
Dit is een kaart met een persoonlijke kortingscode. Met deze kortingscode ontvang je altijd 10% korting op je bestelling via de webshop. De bejeacmu VIP Card ontvang je bij je 3e bestelling via de webshop. Meer informatie over de VIP Card kun je hier vinden.

 

© 2018 - 2020 bejeacmu | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel